Pages

Friday 6 April 2012

DEMAM NADA CINTA


Demam la sgt kot. tp ape yg aku tau housemate2 kesayangan, mak, jiran2 tetengga, makcik pakcik yang jual air n jambu kat bawah 2, yang sedang goreng pisang pun siap sedia ttp gerai gara-gara nak tengok cerita ni.
whatEver.....
Oke..masalahnya aku pun siap terlayan dgn sengaja dan senang hatinya cerita ni. 
Berkisar tentang nada yang telah di culik sejak lahir lagi. Bersusah dengan payahnya untuk mencari ibu kandung serta untuk menarik minat muda remaja menonton cerita ni so ade di selitkan kisah cinta romantika de amor antara Nada dan Ricky. Setelah berjaya menemui ibu kandung dan cinta sejati tetiba episode sekarang yang sedang rancak tayangannya ade plak kembar rupenya dak nada ni. mikha atau cinta plak namenya yang tlah lahir tanpe pengetahuan ibu kandungnya sendr..very the indon punye cerita.
huh...oke anda sekalian ade 100 lagi episode yang perlu kutempuh dgn cerita yang penuh cinta, dendam, konflik keluarga, serta lagu2 yang sedap telinga dengar.
Ape yang membuatkan aku terlayan dgn riang rianya cerita ni sbb diselitkan bnyk lagu yang menghiburkan. antaranya..

I NEED YOU

Seluas langit di atas
Tak seluas cintaku ini
Sedalam palung lautan
Tak sedalam cintaku ini
Mengalir di dalam darahku
Sedekat hembusan nafasku
Cintaku untukmu ooh

Biar dunia menghina
Hatiku tetap cinta
Cause i miss you
Cause i need you

Biar dunia saksinya
Cinta kita berdua
Cause i miss you
Cause i need you

Wooo wooo wooo
Cause i miss you, cause i miss you
And cause i need you, baby






Serta masa tayangannya juga agak sesuai. Dalam masa beristerahat setelah penat menempuh trafic jamm di kolumpo ni. Waktu perdana tanyangannya ialah setiap isnin hingga jumaat jam 6.30 pm waktu malaysia. Kalau anda kerja mengikut shift seperti sy ngak perlu risau dong kerna ulang tayang episod ada jam 11pm serta marathon sesekali pada hari sabtu dan ahad.
Waktu tayangannya juga agak bersesuaian untuk kt umat islam ni. Kiranya waktu maghrib sudah habis cerita dan bolehlah terus menunaikan kewajipan anda sekalian. Ingat jangan lewat-lewatkan solat dengan sengaja oke. nanti kalau Allah lewat-lewatkan ape yang kita pohon jangan kecik ati u ols.

Pelakon-pelakonnya juga cantik-cantik serta gantangkn..hikhikhik..Tapi adik-adik aku jek semua 2..waaa tetibe sedar diri sudah berumur. Berumur oke bukan tua...no no no no..don't say any word. Antara pelakon pujaan ramai  (jangan puja artis ye. x baik mcm tu) Mikha Tembayong, Randy Pangalila, Luna Maya, Michella Putri, Dewi Sandra dan banyak lagi..terlalu banyak watak dan perwatakan dalan cerita ni. Kenkadang aku pun naik penat nak tau pe akan terjd episode esok pulak. Last2 aku telah mengambil keputusan...laaaa watpe la nak pikir sgt, tengok udah le, cerita je kot.
oke same-sama kt renungkan n cheekiidooouuttt....







7 comments:

  1. akhirnye sy dh bce blog akk ri ni...hihihi

    ReplyDelete
  2. nada-nada-nada cintaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. good job. Finally.....blog umpama rumah SEMI-D OR bANGLO yang luas dan cantik. Facebook umpama flat kos rendah yang semak he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..sonok skit merapu kat sni...hehe..
      freedom nak tulis pape pun...haha

      Delete
  4. nape xde produser yg bt cite NADA DERING erk??? hmmm....best pe law ke layar perak, gangsa or platinum...kikikikiki

    ReplyDelete