Pages

Sunday 1 June 2014

Till we met again.

Setelah berbulan aku x ngedate blog ni tetibe tajuk entry macam tu dah kenapa.

Oke.. begini critanya.. emm.. bolehla p bancuh kopi sbb aku nak membebel panjang ni.

Beberapa malam yang lalu.. mule dah.. aku jumpe sorang budak ni. Not actually baru jumpa.. cuma baru perasan kami suka benda yg sama. We love korean drama.. KPOP.. bebelog. Lepas bace belog die aku tetibe mcm semangat nak berbelog balik. Kalau nak buat karangan BM sila pastikan xtiru ayat & ejaan kat sini yang mmg xmelambangkn ke mature an aku.

Actually... bukan aku sengaja menyepi. Tuhan bagi aku sedikit ujian. Last month, on my way to my best friend big day, aku accident. Sedih beb. Aku xsempat sampi pon ke majlisnya. Tapi aku pujuk diri aku ini semua ujian dariNya. Aku rasa patah kaki. Kire tu antara harta pertama yang aku ada since bergelar government servant. Si merah aku.
Alhamdulillah aku selamat. Cuma sengal-sengal terutama di kaki yang masih dirasai especially bila duduk dua sujud. Tapi one of my penumpang belakang injured & warded for few weeks.

Ni lah keadaannya. Dan si merah masih berada di Muar.. masih tunggu adjuster.. so kiranya dia masih sakit dan belum setat kaci ubat pon.
Waaaa.. xnak pikir.. nanti aku sedih.

Aku memang bernasib baik. Dikurniakan adik dan teman2 yang baik disisi. Yang banyak membantu aku. Yang xtahu bagaimana ingin aku balas jasa mereka. Trimassssss...... aku sayang korang. Betul ni xtipu.



Malah ada yg siap pinjamkan aku motor. Nak pinjamkan aku kereta. Bertuahnya akukn.

Duit? ?? Jangan cakaplah.. lagi laju mengalir dari krisis air kat Selangor neh. So bila time mcm ni. Kite mulala nak menagih kembali hutang2 yang pernah kita berikan dulu. Hmmmm.. another ujian untuk aku. Bukan satu perkara mudah rupanya untuk mendapatkan kembali hak kite. Tali ukhwah persahabatan dan persaudaraan yang telah lama terjalin kini menjadi rengang. Bukan mahu ditunjuk rasa simpati atas apa yang menimpa malah kita pula dicop....emm aku pon tidak pasti perkataan dalam kamus dewan apa yang harus aku berikan pada orang sebegini. Aku pasrah je. Aku xmeminta kembali hakku kalu tidak bersebab.


Nurses nite...

Tengok aku tetibe masuk tajuk lain. Sbbnya aku malas fikir. Xmahu tensionkn diri. Hihi
Setelah pelbagai ujian dan cabaran ditempuh, aku dipaksa rela untuk ke acara ni. Arhhhh.. malasnya... physically and mentally not prepared for the event okeh. Panjang sangat acara ni. Lepas sorang sorang naik pentas ambil lucky draw mereka. Tah apa menimpa table kami. X lucky langsung. Mane tak tambah tension mak. Evan dalam hati mak dok cakap hope grand prizes it's mine. Huhu.
Then..... 0366.. hey.. that my lucky draw number. Yehaaaa... alhamdulillah. .

Salam puan pengarah hospital. Klik klik.. camera focusing on me. Bawak turun la kotak gedabak tu.. Deabakkkkk... antara grand prize. Mak suka.. mak suka..
Actually hadiah menjenguk rumah aku lg.. ni ha rezeki aku selepas di paksa rela.

Allah beri rezeki xkira tempat. Syukur alhamdulillah. Terima kasih hospital ampang. Insya Allah tahun depan kite datang lagi. Hadiah tajaan Sengheng...memang berbaloi..

Banyak sangat aku rasa kejadian yang mewarnai kamus kehidupan aku seindah cerita korea. (Motif).. hihi..
Aku pasrah.. aku bersyukur. Dalam doa aku harap diberikan kekuatan untuk menempuh semua ni. Amin......

'...Allah tidak membebani seseorang melainkan (sesuai) dengan apa yang diberikan Allah kepadanya. Allah kelak akan memberikan kelapangan setelah kesempitan. ..' (QS. At Talaq : 7)





~~~~
Sharing is caring.


Dalam pada tu.. sebagai rakyat jelata negeri perak apa kata kita sedekahkan al fatihah pada Almarhum sultan Perak Sultan Azlan Shah yang telah kembali ke rahmatullah.
Al-Fatihah

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment