Pages

Sunday 22 June 2014

Resepi Jus lebih sihat dengan shake & take

Alkisah...
Aku bebaru ni ade beli satu mesin buatan manusia berjenama shake n take. Ni kira iklan x berbayar aku. Tp yang ingin aku kongsikan adalah betapa mudah dan bestnya benda ni.


Korang boleh blend bermacam jenis buah-buahan tempatan or import. Samada guna ais or sky juice. Dengan shake n take anda boleh menghasilkan jus yang cepat lagi lazat.
Aku nak kongsi resepi kat korang. Beberapa resepi jus buah...

♥ laici rockmelon
Bahan-bahan


Ni je oke bahannya.


Pastu masukkan dalam botol. Oke, dalam gambar ni tetibe ade kacangkan. Aku suka rasa berkacang sikit jus ni so aku tambah kacang hazelnuts. Ape lagi blend.



Kalau anda suka minum tanpa ais bolehla baca bismillah seperti aku.
Atau yang suka minum sejuk boleh kisar bersama ais sekali.
Or kalau suka minum berais tetapi xde ais kat rumah boleh kisar macam biasa dan sejukkan dalam sejuk beku sekejap.
Pastu yang paling superb korang xperlu ganti botol lain, xperlu tuang dalam mug tapi boleh trus minum sebab...


Aku nak kongsi beberapa resepi jus yang aku selalu buat.

♥ Yusuf taiyoob rockmelon jus

Name resepi paling tak tahan. Yang ni tak perlu tambah madu or gula sebab buah kurma dah cukup manis. Sesuai dibuat berbuka puasa nanti.

♥ epal masam manis

Yang ni pulak sesuai untuk mereka yang tak berapa gemar jus yang manis. Jenis asam limau terpulang pada citarasa individu.

♥ carrots jus

Kalau tambah laici lagi terbaik wok...

Sebenarnya untuk jus yang sihat dan sedap anda xperlu berbelanja besar pon. Boleh buat sendiri di rumah yang lebih terjamin kesegaran dan kebersihan.
Gunakan bahan-bahan semula jadi kalau boleh. Gantikan gula dengan madu. Sejukkan dalam peti daripada guna ais ketul. Tetapi ini semua terpulang pada citarasa anda.
Mesin pengisar buah ini terdapat pelbagai warna dan bermacam jenama. Cuma pilih mengikut citarasa anda juga.
Mahukan yang lebih sihat??? Pilihan ditangan anda.

Pada pengirim blander ni saya akan hantar pada hari bekerja nanti ye.. maaf xsempat hantar pesanan anda yang sudah seminggu sampai...





Sharing is caring...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment