Pages

Tuesday 24 June 2014

Kebijaksanaan yang tak perlu

If you receive any SMS/missed calls from odd numbers e.g number starting with 371, 58, 77, 78, 881.DO NOT return the call/SMS as you may incur high call charge

Kepada pelanggan mane-mane telco kat Malaysia ni mesti pernah dpt msg ni...
Yang tak pernah tahu hope beware... sebab. ...


Tengok... entah bile aku ade buddies kat sane sampai aku sanggup call. WhatsApp sudahla kalau ade pon. Ni bil terbaru aku. Actually aku paperless bill telefon aku. So aku just download setiap bulan bil ni. Sebab aku ni pencinta alam. Kesian pokok makin berkurangan untuk masa hadapan.
Yang keburukan pula adalah kadang-kadang aku lupa nak semak bil kerana setiap bulan digi akan mesej dan aplikasi digi membuat aku membayar bil tanpa menyemak..
Tapi, sejak akhir-akhir ni almost everyday aku dpt msg untuk 'call back it's urgent'... tetapi aku x screen shoot this sebab takut tercall lagi.
Maybe semasa msg yg ni masuk henset bukan ditangan aku. Kerna aku tidak sebarang call nombor yang tidak dikenali.
Dan henset yang kenkonon canggih ni bila buka mesej dan letak di telinga panggilan akan terus didail tanpa perlu sebarang sentuhan. Owh.. canggih pon bahaya especially bila handset di tangan bujan tuannya.
Nasib tak sampai RM3. Tapi cuba bayangkan jika ada insan yang tidak tahu pon. Call tanpa sebarang keraguan... bila guna postpaid kita tak akan sedar bil berjalan laju macam air yang mengalir.

Berhati-hati ye semua....




Sharing is caring. ..

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment