Pages

Tuesday 24 December 2013

BEBANNYA BERHUTANG






Alkisah....
Xtau mcm mne nak luahkan.. berat sgt.. ni la kot dikatakan melepaskan anjing tersepit. . Biasala manusia ble nak meminjam mulut lebih manis drpd madu.. pelbagai janji yg ditaburkan berpaksi pd ikatan persaudaraan yg pernah dibina suatu ketika dahulu..
Atas dasar simpati dan memikirkan org dlm kesusahan. .hari ini hari mereka hari kt xtau ble..tanpe rasa bersalah n sgt ringan jari membuka maybank2u ku transfer duit dgn penuh keikhlasan. .
Namun setelah sekian lme.. ble ujian demi ujian Allah berikan..ble aku sgt memerlukan uwang..rupanya sgt sukar untuk mendapatkan hak ku semula..
Mereka kini sudah bekerjaya. .sudah ada gaji yg berkali ganda lebih.. sudah mampu mendabik dada mengatakan ya aku kini sudah kaya..
Selain pasrah kerna pelbagai msg sudah kuberi.. berbagai cara sudah ku lakukan..namun bisu..tnpa sebarang jawapan. .
Pasrah..ye hanya itu aku mampu..
Selain berdoa Allah permudahkan segalanya untukku. .ye aku tahu tgn kiri xperlu tahu pon semasa ke gn kanan memberi.. betapa buruknya siku meminta semula semuanya. .
Tp itu hak aku.. dan aku tahu dia mampu.. aku nmpk kekayaan. .aku memerhati keangkuhannya. .
Lembu diikat pd tali.. manusia diikat pd janji. .
Ingatlah. .kamu pernah berjanji..
Ingatlah bahawa janji Allah itu pasti.. kt pasti ketemu jua nanti..
Maaf...
Maaf. ..
Maaf.... maaf andai aku meminta hakku.. cuma aku sgt memerlukannya..







End

No comments:

Post a Comment