Pages

Tuesday 24 March 2015

Tesco home delivery

Hi korang.

Salam satu Malaysia.

Hari ni aku nak berkongsi berkenaan home delivery tesco ni. Aku pasti pasti ramai daripada anda dah mencubanya. Aku je yang lambat sikit nak share sini. Tapi kot ada yang masih belum berani meh aku nak share sikit.
First korang kena la bukak laman web die. Taip je kat Google, kat Internet Explorer, atau ape-ape pon boleh. Then masuklah apa yang perlu. Ala.. jangan risau. Mudah je. Takdelah macam nak jawab soalan exam. Just complete kan semua data diri untuk kemudahan penghantaran.
Lepas tu klik je ape saja yang korang mahu. Kalau yang ada promosi akan ada di page paling depan. Yang lain korang nak silalah searh sebab ade beribu-ribu lemon kat situ.



Sudah selesai membeli??? Maka satu email pengesahan akan dihantar kepada anda. Yang bestnya kita masih boleh tambah atau tolak barang yang telah kita select sehingga tarikh yang diberikan. Kira beberapa jam sebelum waktu penghantaran yang anda sudah pilih.
Tiada cas penghantaran dikenakan kecuali pada waktu puncak iaitu jam 12pm-3pm itupon kalau tak silap aku dalam rm2 / rm3 je. Sebab aku kebiasaan akan pilih waktu petang atau malam.
Malah jangan risau. Pihak tesco akan menelefon anda dahulu untuk memastikan anda berada dirumah atau tidak sebelum waktu penghantaran.

Bayaran??



Anda ada kredit kad atau debit card sudah semestinya boleh. Tapi masih belum boleh bayar secara COD lagi.
Jika bahan yang dipilih tiada stok, tesco akan menggantikan barang yang lain. Maybe pertukaran dari segi jenama, saiz, atau kuantiti. Tetapi anda jangan risau. Barangan tersebut akan diletakkan di dalam plastik yang berasingan. Anda berhak untuk menolak barang tersebut.



Dalam plastik biru ni lah. Barangan lain akan diletakkan dalam plastik tesco biasa.

Just Klik dan ding dong barang sampai depan pintu. As simple as that. Bestkan. Cubalah. Tapi nasihat aku kalau anda tak biasa beli barangan online bolehlah cuba membeli sikit dahulu. Then, kalau berpuas hati silalah menggunakan kemudahan perkhidmatan yang diberikan.

Tapi.. belum semua tempat jugak di hantar. Kalau anda duduk di kawasan yang jauh di pedalaman atau memang tiada tesco di kawasan penempatan anda, kemudahan ini memang tak adalah.
Anda bayangkan apa yang anda telah jimatkan. Masa sudah semestinya. Kalau weekends di minggu gaji perghhh memang payah la nak bersesak bagai. Jimat minyak kereta menempuh sesak di MRR2. Jimat tenaga. Hihi..

Perlu diingat bukan semua barang ada. Kalau nak beli peti ais, almari 4 pintu, aircond bagai korang kenalah p tesco sendiri atau kedai elektrik berdekatan.
So far, aku belum cuba lagi beli barang basah seperti ikan, ayam, daging dan yang sewaktu dengannya. Bukan tak ada cuma yang ni aku lebih prefer nak belek-belek, rasa-rasa dulu. Kalau sayur tu buat masa ni yang sampai fresh lagi.

Jika ada pihak pengurusan tesco membaca entry aku ni. Aku nak cadangkan semasa proses pembelian anda boleh bertanya sama ada mahukan plastik atau tidak. Kita kan sekarang ni sudah tinggi kesedaran kepentingan menjaga alam sekitar.

Betapa mudahnya kehidupan kita di zaman serba moden ni kan. Haisssss... kalau ade perkataan malas tu dalam kamus hidup lagi tak tahulah na oii..





Sharing is caring.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment