Pages

Saturday 21 March 2015

No title



Salam semua.

Sejak dua tiga menjak ni blog aku memang pelik sikit. Maaf.
Saje. Berkongsi.
Jika ada salahnya aku, tegur lah. Aku insan biasa. Tak sempurna. Mungkin apa yang benar pada mataku tidak pula pada mata orang lain.
Aku kan nurse. Tapi sila jangan jealous sebab aku bercuti 10 hari korang. Esok last day. Ouch.

Ye. Ade yang baca ni cikgu. Korang nak cakap akhir tahun nanti korang cuti sebulan kan.
Sebab aku nurse memang jarang lah dapat cuti panjang macam ni kalau tidak bersebab.
Menghabiskan baki cuti yang masih terhutang tahun lepas punya. Tak menggunakan cuti tahun pon.
Tapi.. biasalah.. dalam cuti pon macam-macam hal jadi. Hidup tak berseri lah kalau takde drama. Ye tak.
Sabar dulu ye. Nanti dah balik cuba selesaikan perlahan-lahan. Allah kan ada. Insya Allah. Cuma ingat satu wana. Jangan burukkan lagi keadaan. Kadang-kadang aku ni terpaksa bermuka-muka sebab taknak heboh kecoh buat hubungan orang lain renggang. Last-last aku yang masuk jerat. Padan muka kau. Sapa suh buat perangai lagu tu. Ni makan die.

Ha... kan.. dah jadi satu pengajaran. Ambil setiap apa yang berlaku sebagai satu titik untuk permulaan yang baru. Jadi insan baru. Jangan duk ulang dah benda lama tu. Yang tak best tinggalkan je. Buat kenangan baru.
Kerja???? Professional kena jaga beb. Ingat ni
→ Penyayang
→ Kerja berpasukan
→ Professionalism



Dan taatlah kepada Allah dan Rasul-Nya dan janganlah kamu berbantah-bantah, yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan hilang kekuatan dan bersabarlah. Sesungguhnya Allah beserta orang yang sabar.
(Surah An-anfaal, ayat 46)

Sekiranya kamu bersyukur Aku akan tambah nikmat dan rahmatku. Tetapi jika kamu kufur maka azabku amat pedih.
(Surah Ibrahim, ayat 7)



Jika Allah menimpakan sesuatu kemudaratan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagimu, maka tidak ada yang dapat menolak kurnia-Nya. Dia memberikan kebaikan itu kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya, dan Dialah yang Maha pengampun lagi Maha penyayang.
(Al-Yunus:107)



Aku pernah terbaca ni. Dalam satu naskah. Semalam bosan aku belek dalam almari jumpa nukilan yang sama.

Learn to listen when you're talking to people. Listen to how people say things, to what they really mean because people frequently say one thing and mean another. Learn to separate the wheat from the craft and look at your own poetry in the same way.
You must have a built win shit detector. If you're meant to be ironic or sarcastic, make sure you're not being just plain silly. Without becoming too down on yourself, learn to be your own worst critic. You're never loser until you quit trying.


Terima kaseh membaca.


Sharing is caring.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment