Pages

Friday 13 March 2015

Ayuh bangkit!!!

Bismillah.....
Berani kerana benar wana.

Pepatah Melayu ade cakap ditelan mati mak. Diluah mati bapak. Berbelah bagi.

Akhirnya aku bercuti panjang. Tinggalkan baju serta kasut putih. Banyak rancangan dah buat. Rezeki. Bercuti sekali dengan kerjaya pendidik. Malah aku cuti lebih awal. Aku sudah berada di kampung halaman tercinta.

Hilang sekejap semua penat. Lupa semua masalah tatkala ku salam ku cium tangan mak dan ayah tadi.
Tapi tak lama. Kerana aku bukan insan yang sukakan keadaan serba salah begini. Ingin sekali ku luah. Beritahu dunia apa yang sebenarnya berlaku. Tapi banyak hati perlu dijaga. Banyak perasaan perlu ambil kira.
Sabar. Tu je yang mampu buat masa ni. Aku selalu ingatkan diri. Hidup kalau tak ada drama tak seronoklah kan.
Tapi jika dituduh tanpa usul periksa hati mana yang tak terguris. Iman mana yang tak tergugat. Sabar. Sabar. Sabar.
Arghhh. Penat kali menjadi orang tengah ni.



Ya Allah bantulah hambamu. Mungkin ini adalah yang terbaik untukku. Mudahkanlah semuanya. Jika ia memang salah yang berpunca dariku tunjukkan aku kebenarannya. Jika ia bukan sekali berpunca dariku Mudahkanlah penyelesaiannya.



Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian. Cuma cara kita nak selesaikan. Cara dewasa atau sebaliknya.
Kadang-kadang kita tak sangka yang paling rapat dengan kita itulah musuh kita paling utamakan.
Kadang-kadang kita juga tak sangka orang keliling kitalah yang boleh jatuhkan kita dengan sekelip mata. Peringatan untuk diri sendiri.
Semoga esok adalah hari yang lebih baik.

Ni lah asam garam kehidupan.
Maaf.







Sharing is caring.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment