Pages

Monday 23 March 2015

Penternaknita

Salam semua...
Bagaimana hari ni? Lebih baik dari semalam? ?

Tajuk aku tak boleh blah hari ni. Agak-agak ade x dalam kamus dewan perkataan ni. Heeee


Nampak tak si comel kuning dalam reban tu. Ceritanya semasa cuti panjang aka tempoh bertenang baru-baru ni adik aku merajinkan diri mengusahakannya penternakan kecil-kecilan ayam daging. Baru bermula. Tapi melalui kata-kata penuh semangatnya memang mahu usahakan lebih lagi jika serasi.

So.. aku dengan semangatnya cuba juga ingin bergelar penternak. Namun, oleh kerana tempat mencari rezekiku di ampang ni so memang takla boleh aku 'berternak' di sini. Saja berbasi-basi agak-agak kalau aku keluar modal boleh tak kita usahakan ternakan yang lebih besar. Tak sangka pula, adik aku memang bersungguh.
Maka. ....



Banyak hari juga dikerjakannya. Selepas reban, kandang pula dalam proses pembinaan. Cuba secara kecil dahulu. Untung sabut timbul. Untung batu kita korbankan saja. Rancangnya mahu mendapatkan beberapa ekor 'mbekkkkkk...'
Insya Allah. Doa-doakan ye.



Tengah semangat ni. Harap aku terus komited dengan apa jua yang aku mulakan.
'Mak.... ayah.. lepas ni kalau ade orang tempah masak kambing kite pakej ngan kambing teruslah. Tak payah beli lagi'. bilangku penuh semangat.
Nampaknya lepas ni balik kerja kena sambung study nak jd usahawanita serta penternaknita. Ececeece

Bermula kecil-kecilan dulu. Yelah pokok yang terbesar sekalipun bermula dari biji yang kecil.

Pernah terbaca ni....
Menjadi jutawan lebih baik dari menjdi hartawan yang mana menjadi usahawan jauh lebih baik daripada kedua-duanya.

Jum kita. Ayuh... semangat




Sharing is caring.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment