Pages

Thursday 3 July 2014

Resepi kastard jagung

Dah kenapa blog aku bulan Ramadan ni penuh dengan resepi je. Huhu..
Alhamdulillah sudah 5 hari berpuasa hari ini. Masih mengekalkan menu masakan rumah adalah yang terbaik.
Bekerja shift pagi hari ni. Membolehkan aku menukar baju cik jururawat ke topi ala-ala cef la konon.
1st trial aku actually. Selama ni beli je. Tahun ni mood memasak apa yang aku idamakn aku lebih. So aku nak share resepi yang mudah ni.

Bahan-bahan

- tepung kastard 1 1/2 cawan
- gula 1 1/2 cawan
- air dalam 3 cawan
- susu cair 1 tin
- jagung 1 tin kalau suka lebih boleh letak bnyk
- esen vanilla satu sudu kecil

Cara masak
- satukan semua bahan. Masukkan kedalam periuk/kuali dan kacau sehingga menjadi likat atau sehingga kawah-kawah kecil blurp blurp blurp. Huhu



Kemudian masukkan ke dalam loyang, bekas ikut citarasa masing-masing. Jika tidak puasa bolehlah terus makan. Kerana ia sangat cepat memejal.



Senang sangat kan. Bolehla dapat pahala percuma masak dengan ikhlas untuk juadah berbuka puasa keluarga atau rakan-rakan anda nanti.



Hari ni punya juadah iftar. Udang masak serai serta tumis petola.


Selamat berbuka

Sharing is caring.....

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment