Pages

Saturday 20 December 2014

Aku muncul lagi

Assalamualaikum.

Alhamdulillah aku muncul lagi di pertengahan bulan Disember ini yg bermaksud sudah hampir sangat ke hujung tahun. Just around the corner omputih kate.
Pergh.
Oke. Macam tah ape-ape. Actually bermacam idea aku hari-hari nak update blog ni. Tapi entah. Bile ada 'M' besar dalam diri nilah jadinye.
Sebelum tidur ni aku buat aktiviti wajib aku jd stalker kat Fb sane. Tengah Viral pasal sorang hamba Allah ni post bad thing pasal nurse dan kerjaya kami. Dan dah tentulah government nurses. Yg selalu kena hentam. Sebenarnya aku tak berapa terkesan pon dgn kata-kata hamba Allah tu. Kalau pembaca bekerja dalam bidang ini mesti korang tahu kenapa. Sebab ini sudah menjadi asam garam kerjaya ni. Sedangkan orang dalaman pon ssh nak faham ni pula orang awam. Terima kaseh be banyak le awak. Percuma kaci kami pahala. Awak tak pernah sakit dan warded lah tu. Kot nanti ada ujian sakit sikit kite jumpa kat hospital na.




Sebenarnya aku dah tak kuat kat sini. Dah bosan. Aku rase nak amik angin baru. Nak cuba tempat baru. Rasa pengalaman baru. Sebab kadang-kadang bila kita rasa dah xbest kat sesuatu tempat ku rasa baik angkat kaki awal sebelum jadi lebih parah. Korang pernah rasa tak??
So... kena pikir panjang buat istikharah dulu. Kalau tekad kite tengok kat mane pula rezeki aku. Permudahkan ya Allah.



Kalau semua orang amalkan dan ingat seperti ape yang ade dalam gambar ni mesti dunia ni aman kan. Tp mesti tak best. Kalau semua baik tak adelah Allah cipta syurga dan neraka kan.

Cuma kadang-kadang kita manusia ni alpa. Tak salah kot kalau kite rendahkan diri sesekali. Kalau dah lame kat atas tengok kat bawak sesekali. Kalau dah lame terbang tinggi ape kata jalan kaki pula or naik kereta rasa jalan jem kat KL ni hari-hari. Kalau dah lame sangat segar enak berecon pe kate rase pula panasnya matahari atau bestnya menari dalam hujan.
Sebabnya.. aku mahu tekankan tak semua orang rasa ape yang kita rasa. Kita makan nasi ade insan yang perlu menagih simpati untuk dapatkan sesuap bubur.
Mesti korang pernah rasa sakitnya mata tengok kereta yang laju dipandu bersama pak polisi dikala jalan yg penuh sesak. Sakitnya hati tengok layanan mesra apabila pangkat dan darjat lebih dari kita?
Ah... itulah dunia. Sabar jelah. Usaha. Jangan dengki. Tapi perlu beringat. Jika aku sudah kaya nanti.. jika aku sudah berpangkat serta berdarjat nanti jangan sesekali aku begitu. Setinggi mana pun kedudukan kita, sebesar mana pon pangkat kita akhirnya ke dalam tanah juga akhirnya. Tanah yang sama.
Kan.




Akhir penutup bicara.. jum kongsi pesanan ringkas bergambar ni









Sharing is caring.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment